Indlæser Begivenheder

Begivenheder Search and Views Navigation

Begivenhed Views Navigation

september 2019

Koncert med Christian Søgaard Trio, 7. sept (Assens lokalafdeling)

september 7 @ 20:00 - 21:00
Gl. Præstegaard,, Stævnevej 7, Helnæ
Ebberup, 5631
+ Google Maps

Jazz, viser og sange – også med grønlandsk islæt Lørdag d. 7. september kl. 20.00           Trioen kommer med smittende livsglæde, skønne melodier og underfundige tekster. Glæd jer til at møde Jes Holgersen på kontrabas, Morten Nordahl på guitar og Christian Søgaard, som sørger for sang og harmonika. Christian Søgaard boede som ung i Grønland, hvor han lærte at spille harmonika og blev kapelmester for Rasmus Lyberth. Han har også været med i Poul Dissings Trio.  Jes Holgersen har spillet i…

Læsekreds i Faaborg

september 11 @ 10:00 - 12:00
Det Gamle Bibliotek, Grønnegade 44
Faaborg, 5600
Gratis

Læsekredsen starter onsdag 11. september kl. 10-12 på Det Gamle Bibliotek i Faaborg. Der læses og diskuteres Nordisk litteratur. Ingen tilmelding - mød bare op den 11. september. Fortsætter hver 2. onsdag. Evt. spørgsmål: Conny Pedersen på mail arneogconnypedersen@gmail.com .

Nordisk sang & musik, 12. sept (Assens lokalafdeling)

september 12 @ 18:00 - 20:00
Kærum Kirke, Kærumvej 34
5610 Assens,
+ Google Maps

Medvirkende er organist og korleder samt nogle sangere fra Nordic Choir og Det Vestfynske Pigekor under ledelse af Rikke Barsøe Florens. Der serveres en let anretning med highlights fra 100 år i Nordens tegn. Tilmelding senest tirsdag 10. september kl. 12 til Marianne Therp på mail: mstherp@gmail.com   SMS 2720 1668   * tlf. 6477 1668

Nordisk køkken på INSP! 16. – 20. sept

september 16 @ 12:00 - september 20 @ 14:00
INSP!, Køgevej 4-6
Roskilde, Danmark 4000
kr.55,00

INSP! vil gerne deltage i fejringen af foreningen Nordens 100 års jubilæum i 2019, og byder derfor velkommen til en dejlig økologisk frokost baseret på nordiske råvarer i ugen den 16.-20. september 2019. Frokosten serveres kl. 12.00 på INSP!-manér og koster 55 kr. - Der kan købes 10-turs kort for 400 kr.

Byvandring i Faaborg

september 19 @ 14:00 - 16:30
turistkontoret Faaborg, Torvet
Faaborg, Danmark
+ Google Maps

Efter fusionen af Midtfyn og Faaborg afdelinger, vil vi fra Midtfyn gerne lære Faaborg by og dens medlemmer bedre at kende. Vi får en kortere guidet byvandring med start ved turistkontoret kl. 14 og og derefter drikker vi kaffe sammen på en af byens caféer. Pris: 50 kr pr. person eksklusiv kaffe og kage. Tilmelding og flere detaljer: warren@post7.tele.dk senest 12/9.

Nordisk køkken på INSP!

september 19 @ 18:00 - 20:30
INSP!, Køgevej 4-6
Roskilde, Danmark 4000
kr.80,00

Torsdag den 19. september kl. 18.00 kan der købes en dejlig økologisk ret, også baseret på nordiske råvarer for 80,- kr. i Folkekøkkenet, hvor der også kan købes drikkevarer. - Der er rabat for medlemmer af INSP! – Medlemmer af Foreningen Norden bedes tilmelde sig på 24 41 90 18 eller connyep@gmail.com senest 16. september. Kl. 19.30 (trapper til 1.sal) viser bestyrelsesmedlemmer billeder – der fortælles om oplevelser i de nordiske lande og orienteres om Foreningen Norden. –

Filmen “Kongens valg” med oplæg, 21. september 2019, kl. 14.00

september 21 @ 14:00 - 17:00
Scala Holstebro, Ved Hallen 15
Holstebro, 7500 Danmark
Gratis

Filmen skildrer de tre mest dramatiske døgn i Norges nyere historie, da Tyskland i foråret 1940 satte den norske regering og den aldrende kong Haakon kniven for struben og krævede overgivelse. Filmens vekslen mellem det intime etiske drama herunder den kongelige familiære situation og det historiske overblik er stærkt og overbevisende. Filmen varer i 133 minutter og begynder kl. 14.30. Kl. 14.00 - 14.30 vil lektor i historie Finn Lyngholm holde et historisk oplæg.

oktober 2019

Et tegnet foredrag med Maren Uthaug

oktober 1 @ 19:00 - 22:00
Holstebro Bibliotek, Kirkestræde 11
Holstebro, Region Midtjylland 7500 Danmark
Kr.100,

Med alle sanser vil vi blive introduceret til den danske/norske/samiske blogger og forfatter Maren Uthaugs univers på godt og ondt til tonerne af klassisk musik og høre hende tale om sine romaner. Billeter købes på http://www.holstebrobibliotek.dk

“Grønlands Amt”

oktober 8 @ 19:30 - 21:30
Ringe Bibliotek, Algade 40,
Ringe, 5750
DKK70

Jens Lei Wendel-Hansen, SDU, fortæller om Grønland som dansk amt og begivenhederne før og efter 1953, hvor man ændrede grundloven og lukkede Grønland ind i Danmarks Rige. Entré: 70 kr. NORDEN-medlemmer og Folkeuniversitets-medlemmer 50kr inkl. kaffe og kage.

Nordisk viseaften – rundt om Bellmann

oktober 25 @ 19:00 - 22:00
Holstebro Bibliotek, Kirkestræde 11
Holstebro, Region Midtjylland 7500 Danmark