Indlæser Begivenheder

Begivenheder Search and Views Navigation

Begivenhed Views Navigation

juni 2019

Norges fjeld- og fjordland og cruise til Bergen og Stavanger, 13. – 19. juni ( Sønderborg/ Gråsten lokalafdeling)

juni 13 - juni 19

Tilmelding til formanden.

august 2019

Konference

august 23 @ 18:00 - 20:30
Flensborg, D-24939
+ Google Map

Hvad er en børnevenlig by? På baggrund af FNs Verdensmål om børns rettigheder i samfundet indbydes til en konference, hvor der vil være oplæg fra Danmark, Norden og byen Flensborg. Gratis adgang.

september 2019

Kunstudstilling: Norden Nu! – med fem kvindelige kunstnere fra Norden

september 6 @ 19:00 - oktober 11 @ 19:00
Flensborg, D-24939

Norden Nu! En kunstudstilling med værker af: Sverige: Yvonne Swahn, maleri Norge: Borghild Rudfjord Unneland, installation Island: Olöf Einarsdóttir, textil Finland: Eeva Hannula, foto Danmark: Vibeke Nørgaard Rønsbo, skulptur

Foreningen Norden 100 år

september 7 @ 8:00 - 17:00

Hele Norden synger nordisk lørdag 07.09. Et mægtigt ”Live-arrangement” under ledelse af dirigent på storskærm et sted i Thisted.

Kunstudstilling og foredrag

september 7 @ 14:00 - oktober 7 @ 17:00
Kulturcentret Mikkelberg, Horstedter Chaussee 1
Hattstedt, D - 25856
+ Google Map

Fugle! Kunstudstilling med fuglemalerier af Jens Gregersen, en af Danmarks dygtigste fuglemalere og samtale mellem Ulla-Lena Lundberg og Jens Gregersen om fugle og "fuglekiggeri". Forfatteren Ulla-Lena Lundberg fra Åland har blandt andet skrevet bogen "Sibirien" om sine fugleiagttagelser i Sibirien.

Syng Norden Sammen

september 7 @ 19:30 - 21:00
Roskilde Festival Højskole, Basgangen
+ Google Map

2019 markerer 100-året for stiftelsen af Foreningerne Norden, og for at fejre jubilæet vil Aarhus Festuge og Foreningen Norden samle folk i hele Norden via sang. Lørdag d. 7. september kl. 20.00 samles nogle af Nordens bedste kor i Aarhus for at medvirke i en storslået koncert, der både indeholder korsang på højeste niveau og fællessang for hele Norden. Koncerten transmitteres via livestream direkte fra Aarhus. I løbet af koncerten synges tre nordiske fællessange, hvor alle uanset sangstemme, nationalitet eller…

Nordisk køkken på INSP!

september 16 @ 12:00 - september 20 @ 14:00
INSP!, Køgevej 4-6
kr.55,00

INSP! vil gerne deltage i fejringen af foreningen Nordens 100 års jubilæum i 2019, og byder derfor velkommen til en dejlig økologisk frokost baseret på nordiske råvarer i ugen den 16.-20. september 2019. Frokosten serveres kl. 12.00 på INSP!-manér og koster 55 kr. - Der kan købes 10-turs kort for 400 kr.

Nordisk køkken på INSP!

september 19 @ 18:00 - 20:30
INSP!, Køgevej 4-6
kr.80,00

Torsdag den 19. september kl. 18.00 kan der købes en dejlig økologisk ret, også baseret på nordiske råvarer for 80,- kr. i Folkekøkkenet, hvor der også kan købes drikkevarer. - Der er rabat for medlemmer af INSP! – Medlemmer af Foreningen Norden bedes tilmelde sig på 24 41 90 18 eller connyep@gmail.com senest 16. september. Kl. 19.30 (trapper til 1.sal) viser bestyrelsesmedlemmer billeder – der fortælles om oplevelser i de nordiske lande og orienteres om Foreningen Norden. –

november 2019

Finland i 100 år

november 26 @ 19:30 - 21:30
Byens Hus, Stændertorvet
kr.40,00

Finland i 100 år – Den gamle Byrådssal i Byens Hus. (Elevator i gården 19.00-19.10 – ring for en sikkerheds skyld et par dage i forvejen, da aftalen omkring elevatornøglen ikke er helt på plads – 46 48 00 92). Jørgen Storm er pensioneret oberstløjtnant -  nu lærer i folkeskolen,- historieelsker og fortæller. Han vil med udgangspunkt i Finlands rædsler under 2. verdenskrig fortælle om landet, der i december 2017 kan fejre sit 100 års jubilæum. Finland meldte sig som…

december 2019

Luciaoptog og samvær

december 13 @ 16:00 - 18:00
Flensborg, D-24539
Kr45

Lucia! Vi slutter jubilæumsåret med et festligt Luciaoptog. Der serveres svenske Lussekatter og Glögg, mens der fortælles om Luciadagen i Sverige.

+ Eksporter begivenheder