Årets gallashow: 100 år med manér!

09-01-19 Esben Ørberg 0 comment

I 2019 kan Foreningen Norden fejre sit 100-års jubilæum. Det markerer vi sammen med DR d. 15. april med et storslået gallashow i DRs Koncerthus. Et show, der bugner af nordisk musik, litteratur, historie og humor i en fejring af vores fælles fortid, nutid – og fremtid.

Vi elsker at drille hinanden. Vi er arvefjender, når vi mødes i sport. Vi har endda været i krig med hinanden flere gange. Men hvor har vi meget til fælles! De nordiske lande deler kultur, historie, værdier, sprog og humor i et unikt venskab, der strækker sig flere tusinde år tilbage.

Showet tager udgangspunkt i de fællesskaber og ligheder, som de nordiske lande har opbygget gennem tiden, men som i ethvert søskendeforhold bliver der også plads til kærlige drillerier. Vi tager på en rejse igennem nordisk musik, litteratur, tv og mad i jagten på det, der binder os sammen som folk og kulturer.

Vi får besøg af en perlerække af nordiske musikere, der mødes på tværs af genrer og landegrænser – fra pop og jazz til hiphop, klassisk og korsang. På scenen vil man også kunne finde komikere, dansere og skuespillere fra de fem nordiske lande.

Som et eksklusivt tilbud til Foreningen NORDENs medlemmer åbnes for salg af billetter til særpris – hele 50 pct. rabat i forhold til de generelle billetpriser. Der har været lidt vrøvl med linket til den særlige medlemspris, men vi kan love, at det kommer meget snart – også her på siden.